Неустроева С.Л. Формы и методы взаимодействия научных учреждений и их пресс-служб со средствами массовой информации на примере Вологодского научного центра РАН // Вопросы территориального развития. 2019. № 5 (50). URL: http://vtr.isert-ran.ru/article/28384 DOI: 10.15838/tdi.2019.5.50.10
Наука и общество. М.: Мин-во образования и науки Российской Федерации, Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики», 2016. URL: https://issek.hse.ru/data/2016/06/23/1115960460/09_Agamirzyan.pdf
Шипман М. Научная коммуникация: руководство для научных секретарей и журналистов. М.: Альпина нон-фикшн, 2018. 180 с.
Phillips D., Kanter E., Bednarczyk B., Tastad P. Importance of the lay press in the transmission of medical knowledge to the scientific community. The New England Journal of Medicine, 1991, vol. 325, pp. 1180–1183. DOI: 10.1056/NEJM199110173251620
Carver R. Public communication from research institutes: is it science communication or public relations? Journal of Science Communication, 2014, vol. 13, no. 3. Available at: https://jcom.sissa.it/archive/13/03/JCOM_1303_2014_C01 (accessed 13.11.2019).
Autzen C. Press releases – the new trend in science communication. Journal of Science Communication, 2014, vol. 13, no. 3. Available at: https://jcom.sissa.it/archive/13/03/JCOM_1303_2014_C01/JCOM_1303_2014_C02 (accessed 13.11.2019).
Schwartz L., Woloshin S., Andrews A., Stukel T. Influence of medical journal press releases on the quality of associated newspaper coverage: retrospective cohort study. British Medical Journal, 2012, vol. 344. DOI: 10.1136/bmj.d8164
Горновая В.А. Критерии качества пресс-релиза // Знак: проблемное поле медиаобразования. 2015. № 3 (17). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kriterii-kachestva-press-reliza (дата обращения 09.10.2018).
Гуськов А.Е., Быховцев Е.С., Косяков Д.В. Альтернативная вебометрика: исследование веб-трафика сайтов научных организаций // Научно-техническая информация. Сер. 1 «Организация и методика информационной работы». 2015. № 12. С. 12–28.
Lederbogen U., Trebbe J. Promoting Science on the Web: Public Relations for Scientific Organizations-results of a Content Analysis. Science Communication, 2003, vol. 24 (3), pp. 333–352. DOI: 10.1177/1075547002250299